Fantasztikus a terméked, jók az áraid, és még sem jönnek úgy a megrendelések, ahogyan Te azt szeretnéd?

A kereskedelem egyik legközkedveltebb formája az online értékesítés, de hogy igazán sikeresek legyünk az eladásban, az mégsem olyan egyszerű, mint gondolnánk. 

Belekezdeni nem nehéz, hiszen csak egy webáruházra van szükségünk, amit aztán lehet jól is és rosszul is üzemeltetni, de csak nagyon keveseknek sikerül kihozni webshopjukból a maximumot. 

Sok olyan banális dolog van, amin könnyen el lehet csúszni, hiszen nagyon ritka az olyan iparág vagy termék, ahol ne lenne konkurencia, és ha már csak egy valaki jobban csinálja, mint Te, a tortából neked csak egy keskeny kis szelet jut.

…sajnos itt is érvényes az örök igazság: „a másodikra már soha nem emlékszik senki!” 

Bejegyzésem célja, hogy segítsek azoknak, akiknek teljesen érthetetlen módon, de valamiért nem működik jól az online kereskedése. 

Biztos vagyok benne, hogy nem lesz mindenkinek, minden gondolatom újdonság. 

De ha csak egy gondolatot találsz benne, ami segít tovább fejleszteni cégedet, növelni bevételedet, ha csak egy olyan mondat van benne, amire Te valamiért eddig nem gondoltál, az a pár perc, amit itt nálam olvasással töltöttél, mind a kettőnknek megérte. 

Nézzük tehát, mit tehetsz azért, hogy online áruházad a legoptimálisabban működjön, és az eladásokkal minél hamarabb be tudd előzni, vagy akár le is tudd körözni vetélytársaidat!

1., Legyen egyértelmű a domain

 

 

Két szempontot is érdemes figyelembe venni, mikor kiválasztod a weboldalad nevét.

Egyrészt érdemes minél rövidebb és egyszerűbb nevet választani, ami hamar el tud terjedni a köztudatban.

Lehetőleg olyan domain név ami egyszóba leírja a vállalkozás tevékenységét.

Ma már teljesen rendben van egy angol nevű oldalis a magyar piac számára, de ügyeljünk rá, hogy sokan ugyan értik az angol szavakat, de sok esetben nem magabiztosak azok leírásában.

Csúnya baleset azon elbukni a vásárlókat, ha keresnek, de nem találnak, mert túl bonyolult a boltod neve, ezért ne válasz túl komplikált kifejezést.

Másrészt pedig, ne csak a név, de az oldal kiterjesztése is legyen egyértelmű és rövid.

Óvakodj itt is a bonyolultságtól, ne válasz például: .shop.aw.rd.hu végű weboldal nevet, mert az ilyen weboldalak bizalmatlanság érzést keltenek.

Ha a választott domain .hu, .com, vagy .eu-s kiterjesztésű változata foglalt, sajnos keresned kell boltodnak egy másik nevet!

2., A bizalomkeltés az egyik legfontosabb titok!

 

Az online vásárlás még mindig a bizalomról szól!

Mindenki járt már pórul, kapott már rossz terméket, vásárolt már kétes helyről, fizetett már ki feleslegesen pénzt a várakozásoknak egyáltalán nem megfelelő termékekre.

A rossz tapasztalatok arra sarkallnak minden online vásárlót, hogy legyen megfontolt, és jól válogassa meg honnan rendel.

Ha az oldalad nem elég összeszedett, a szövegek kuszák, és félig vagy teljesen érthetetlenek (ne adj Isten Google fordítósak), ha nehéz eligazodni és nem találja az érdeklődőd, amit keres, biztosan nem fogja nálad hagyni a pénzét.

 

Akkor sem, ha nálad kedvezőbbek az árak.

3., Az idő pénz, ne pocsékold!

 

Szintén nagyon fontos szempont, hogy az oldalad gyorsan betöltsön.

Ez így nagyon egyszerűnek hangzik, de nem feltétlenül az! Ha egy oldal nem tölt be azonnal, az érdeklődőd kilép, és keres tovább máshol.

Ha az oldalad betölt, de a képek nem, akkor is kilép és keres tovább máshol.

És itt azzal is számolni kell, hogy nincs mindenkinek ultramodern szuperszámítógépe, vagy gigantikus sebességű internete.

Ezért ne használj óriási helyet foglaló képeket, és a videókat is inkább a Youtuberól linkeld be!

Használj megfelelő tárhelyet és szervert, és az oldal is legyen egy jól optimalizált rendszer.

Hidd el, ezen nem érdemes spórolni, mert egy lassan, vagy egyáltalán nem betöltődő webáruházzal nem igazán lesz bevételed.

4., A termékeidet a fotók és a videók fogják eladni!

 

 

 

Az internetes vásárlás során a vevődnek nincsen lehetősége a megvásárolni kívánt terméket kézbe fogni, alaposan megtekinteni, ezért nagyon fontos, hogy olyan vizuális bemutató anyag szerepeljen róla az oldaladon, ami megfelelő képpen bemutatja azt.

Ha egy weboldalon szedett-vedett képek vannak, sötétek, rossz felbontásúak, nem egységesek, az nem profi.

Ha pedig nem vagy profi, nem vagy bizalomgerjesztő sem.

Emlékszel még, mit beszéltünk meg az online kereskedelemben a bizalom szerepéről?

Manapság már mindenki számára elérhetőek a profibbnál profibb fotó felszerelések, sőt, a mobiltelefonok is egyre inkább telefonálásra is alkalmas fényképezőgépekké és kamerákká válnak, ez tény. Nem állítom, hogy házilag nem lehetséges ezeket a képeket jól elkészíteni.

De a képek, amikkel a terméked eladod, amik számodra leginkább a bevételt generálják, lehetnek rosszak, lehetnek jók, és lehetnek profik.

Profi pedig csak akkor lesz, ha hozzáértő profi készíti.

A fotós tudni fogja, milyen szögből, milyen távolságból érdemes egy tárgyat fotózni, és azt is, milyen utómunka szükséges ahhoz, hogy a kép a leginkább vonzó legyen az érdeklődő számára anélkül, hogy megtévesztenénk őt valótlanságokkal.

5., Jó képek mellé, meggyőző tartalom kell!

 

Bár a felmérések szerint a képek alapján dől el a legtöbb online vásárlás, nem elhanyagolható szempont a megfelelő szövegezés sem.

Fontos kötelesség a vásárlókat jól tájékoztatni, de érdekedben is áll a pontos és részletes termékleírás.

Az online kereskedelmet szabályzó törvény szerint minden vásárló, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól 14 napig, internetes rendelés esetén.

Ugye, már nem is kell tovább magyaráznom, miért olyan fontos vevőinket minél pontosabban tájékoztatni…

6., Biztosíts lehetőséget többféle fizetési módra és átvételre!

 

A bankkártyák világában már majdnem, hogy lényegtelennek tűnik a többféle fizetési mód.

Pedig sok vevőtől eshetünk el, ha nem biztosítunk lehetőséget például az utánvétre vagy PayPal-on keresztüli fizetésre.

Sokan vannak még mindig, akik nem szívesen adják meg bankkártya adataikat egy olyan oldalon, ahonnan korábban még nem rendeltek, és még olyan is előfordul sajnos, hogy valakinek nem alkalmas a kártyája az internetes vásárlásra.

 Biztosíts annyi féle fizetési módot, amennyit csak lehet!

Ugyan ez a helyzet a termék átvételével.

Neked a legbosszantóbb, ha a megrendelt terméket nem veszik át, pedig elképzelhető, hogy ez nem is szándékos, pusztán a futár rossz időben próbálta azt kézbesíteni.

Mindenképpen olyan futárszolgálatot válassz, ahol a vevőd tud magával a futárral kommunikálni, és biztos, ami biztos, legyen lehetőség csomagpontos átvételre is!

7., A Google szeresse a weboldaladat!

 

És most elérkeztünk ahhoz a részhez, mikor el kell érnünk, hogy ránk is találjanak.

Az, hogy fent vagyunk a neten, semmit nem jelent, ha senki nem tud róla. Az egyik fontos esélyünk a vásárlószerzésre, ha jó helyünk van a legtöbbet használt internetes keresőben.

Ha keresgélünk a neten, a lehető legritkább esetben kattintunk át a Google második oldalára, nemigaz?

Így van ezzel a vásárlók többsége, ezért fontos, hogy mindent megtegyünk azért, hogy a lehető legelőkelőbb helyet foglaljuk el a találati listában.

Persze, ez egy nagyon komplex és összetett folyamat, és rendkívül iparágfüggő, hogy mennyi időbe és energiába kerül eljutni a Google első oldalára, mégis vannak olyan apró trükkök, amivel kisebb-nagyobb mértékben elősegíthetjük a sikert.

Ugyanis nincs az az agresszív és sikeres linképítési folyamat, ami az élre juttatna egy, a Google szemében haszontalan vagy értéktelen weboldalt. 

Az eddig felsorolt tényezők mellett különlegesen érdemes odafigyelnünk arra, hogy

 

  • a weboldal reszponzív legyen,
  • egyértelmű legyen az oldal rendszere, mindenki azonnal találja meg, amit keres,
  • az oldal tartalma a vásárlók számára informatív és hasznos legyen,
  • soha de soha ne használjunk másolt tartalmakat, de még saját magunkat se nagyon idézgessük szó szerint,

(Például landing oldalakon se használjuk a fő oldalunk szövegét egy az egyben lemásolva, hiszen a másolást a Google szigorúan bünteti! Akkor is, ha saját magunkat másoljuk!!!)

  • ha egy mód van rá, képekből is készítsünk sajátokat!

8., Ha nem vigyázol, bevisz az erdőbe a Google Ads!

 

Nem árulok el titkot azzal, hogy nem csak organikus módon lehet a találati lista elejére kerülni.

Az első oldalon feltűnni hirdetés útján is lehetséges, de ez nem azt jelenti, hogy ha hirdetsz, akkor meg is jelensz és lesznek vásárlóid. Minimum jól átgondolt kulcsszómeghatározás, és pontos célcsoport megjelölés szükséges ahhoz, hogy eredményes legyen a hirdetésed.

De persze, ez csak a kezdet.

Ha nem vigyázol, úgy tűnik el a hirdetésre szánt pénzed, hogy pislogni sem lesz időd közben, és előkerül jónéhány ősz hajszálad, mire belövöd az eredményhez is vezető paramétereket.

Ez az a téma, ami egy külön blogbejegyzést is megérdemel, hiszen olyan összetett és annyi mindent lehet erről érdemben beszélni.

De azt gondolom, hogy már a legalapabb szinten sem kifizetődő, ha egy cégvezető azzal tölti az idejét, hogy a folyton változó és fejlődő Google hirdetést tanulmányozza.

Én abban hiszek, hogy az vezet a legnagyobb sikerhez, ha mindenki a maga területén tevékeny.

A cégvezető fordítsa arra az idejét, hogy a vállalkozását fejlessze, a marketing eredményes beállítását pedig bízza egy ahhoz értő személyre/csapatra!

9., Legyél aktív és napra kész a közösségi médiában!

 

A fontosságáról szócséplés lenne beszélni, mindenki tudja, hogy az egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszköz a social média, ha be akarunk kerülni a köztudatba.

Talán inkább arra érdemes felhívnom a figyelmet, hogy milyen gyorsan változnak itt is a trendek, és hogy mennyire nem elég már csak a Facebookon jelen lenni.

Nyilván ez is termék függő, de semmi esetre sem szabad eltékozolnunk például az Instragramm, a Youtube vagy a Pinterest adta lehetőségeket, hogy csak a főbbeket említsem, a teljesség igénye nélkül.

A kommunikációnk pedig akkor lesz csak hatékony ezeken a felületeken, ha azt az aktuális trendeknek megfelelően, az adott oldal legjobb, számunkra leghasználhatóbb tulajdonságait kihasználva folytatjuk, minden nap, napra készen.

Mert már szöveges posztok helyett érdemesebb videókban gondolkodni, influencerek segítségét is igénybe lehet venni, és van olyan felület, ahol közvetlen értékesítés is lehetséges.

10., Használd ki a remarketinget!

 

Ha valaki egyszer megnézte az oldaladat, akkor számára érdekes lehet a terméked.

Az, hogy azonnal nem vásárolt, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy soha többé nem is fog, de van, akinek egy kis ösztönzésre van szüksége.

Ne gondold, hogy a mai kereskedelmi közegben bárki is túl nyomulós lehet.

Óriási a verseny, így legyél Te, akibe lépten nyomon belebotlanak.

Kutatások szerint, minél többet hallasz egy nevet, annál nagyobb benne a bizalmad.

És, ugye emlékszel még, mit beszéltünk korábban a bizalomról?!

+1., Legyél elérhető!

 

Senki nem szeret fantom személyektől vásárolni!

Amíg nem Te vagy a Coca Cola, ami egy akkora márka, hogy már senkit nem érdekel, ki van mögötte, tudni akarják majd, ki van a másik oldalon.

Tudod…a bizalom

Szerepeljen egyértelműen az oldaladon, kitől fognak itt vásárolni, milyen módon lehet kérdés esetén elérni, a vásárló hova fordulhat, ha panasza van.

Ez különösen akkor fontos, ha fizikai bolttal nem rendelkezel.

A legjobb, ha van kint egy jól meghatározott időben elérhető telefonszám, de manapság már a chetes kommunikáció is kielégítő a vásárlók többsége számára!

A profi ügyfélkezelés fontosságáról és módszereiről pedig mesélek majd egy másik bejegyzésben!

Iratkozz fel legfrisebb híreinkért!