facebook_kampany

Ha már Te is indítottál Facebook hirdetést, biztosan tudod, hogy az első lépés a „Kampánycél választása”. Csupán egy kattintás, mégis óriási jelentősége van!

Fontos már most az elején tisztáznunk, hogy Facebook a hirdetések pontos beállítása rendkívül összetett folyamat, így az itt található információk birtokában még egyáltalán nem biztos, hogy az indított kampányod sikeres lesz. Mint ahogy fent is írtuk, most pusztán az első lépésről van szó. Ugyanakkor, ha érdekel, pontosan mi a jelentősége ennek az első lépésnek, vagy segítség nélkül állítod a hirdetéseidet, bizonyára hasznos információkat találsz ebben a cikkben.

Új kampány indítása során a cél meghatározása talán az egyik legfontosabb döntés. 3 fő kategória közül tudunk választani, ezek az: ismertség, megfontolás, konverzió. Ezeken belül pedig összesen 11 konkrét cél közül választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet. Mivel a cél meghatározása rendkívül nagyban befolyásolja a későbbi eredményeket, szeretnénk most megmutatni nagy vonalakban, melyik cél mire való és mikor érdemes használni.

Lássuk tehát, mi az a 11 cél, amik közül minden hirdetés elindításakor csupán egyet lehet kiválasztani!

Az első fő cél: az ismertség

online_marketing

Ebben a kategóriában két olyan célt találunk, melyek főleg a márkánk szélesebb körben való megismertetésében lehetnek a segítségünkre. Kisvállalkozásoknál ezeket a célokat ritkábban szoktuk használni. Hogy miért van ez így, arra a leírásokban megkapod a választ.

Márkaismeretség

Ezt akkor érdemes választani, ha -mint ahogyan a nevében is benne van- szeretnéd a márkádat/termékedet/szolgáltatásodat szélesebb körben megismertetni, népszerűsíteni. A Facebook algoritmusa olyan embereknek fogja a hirdetésedet megmutatni, akik nagyobb valószínűséggel fognak a márkádra/hirdetésedre emlékezni, mint mások. Ez a hirdetés típus így önmagában nem biztos, hogy konverziót is hoz, tehát nem kifejezetten ideális választás, ha az a fő cél, hogy azonnal vásároljanak nálad a látogatók, érdeklődők. Viszont jól lehet más hirdetés típussal kombinálni, és segítségedre lehet akkor is, ha egyéni célközönséget szeretnél létrehozni azokból a felhasználókból, akik már találkoztak az ilyen típusú hirdetéseden keresztül a márkáddal, szolgáltatásoddal, termékeddel és fel is figyeltek rá.

Elérés

Ez a cél is inkább a szélesebb körű ismertséget segíti, akkor érdemes választani, ha a kampányra fordított büdzséből a lehető legtöbb embert szeretnéd elérni, személyenként a lehető legkevesebb ráfordítással. Kisvállalkozói szinten azért használjuk ritkábban, mert csak kevés kisvállalkozás elég tőkeerős ahhoz, hogy ne az legyen a hirdetések célja, hogy az érdeklődők mihamarabb vásároljanak is. Ha a Te céged már egy kicsit magasabb szinten van, vagy van a márkaépítésre elkülönített költségvetésed, akkor viszont bátran használhatod ezt a célt. Azt azonban figyelembe kell venned, hogy az ebbe a hirdetéstípusba fektetett összeg várhatóan csak hosszútávon térül meg igazán. 

A második fő cél: a megfontolás

online_marketing

Az itt szereplő célokat sűrűbben szoktuk használni a kisvállalkozások kampányaiban is. Itt tudunk választani olyan célt, ami a konverzió növelését segíti elő. De nézzük is, hogy mik ezek a célok!

Forgalom

Ha kampányt tervezel és fontos a gyors konverzió, akkor ezt mindenképp vedd fontolóra. Talán mondhatom, hogy a forgalom az egyik legtöbbet használt cél a kisvállalkozások hirdetései kapcsán. Ezzel a típussal könnyedén tudunk forgalmat terelni a Landing/Sales oldalunkra, ahol a felhasználó közvetlenül és azonnal tud vásárolni, vagy űrlapot kitölteni, kapcsolatfelvételt kezdeményezni. Ennek a célnak az is előnye, hogy nem csupán a weboldaladra tudod irányítani a felhasználókat, a célon belül ki tudod választani, hogy hova szeretnéd terelni a forgalmat. Ha számodra az előnyösebb, vezetheted érdeklődőidet alkalmazásba, Facebook eseményre, de ösztönözheted őket arra is, hogy egy gombnyomással felhívjanak.

A blog cikk hirdetéseknél is gyakran állítjuk be ezt a célt a nagy forgalom reményében, és így a látogatókból később létre tudunk hozni egyéni célközönségeket.

Aktivitás

Ennél a kampánycélnál is a konverzió növelés a cél, de csak abban az esetben, ha neked az a konverzió, hogy az oldaladat kedveljék, a posztodhoz hozzászólójának, megosszák vagy lájkolják. Ez a cél jól tud működni, ha aktivizálni akarod a célközönséged, például egy nyereményjátéknál, vagy akár egy kvízes poszt esetében. Ha az oldalad követő táborát szeretnéd növelni, akkor is érdemes ezt a kampánycélt választanod.

Alkalmazástelepítések

Van alkalmazásod? Akkor neked nagy valószínűséggel ez lesz a nyerő cél ahhoz, hogy minél többen letöltsék és használják. Ezt a célt nyilván csak akkor érdemes használnod, ha van -akár a weboldaladhoz köthető, akár webshop profilú vagy bármilyen más – alkalmazásod, ami telefonra telepíthető.

Videómegtekintések

Ezt a célt is sűrűn szoktuk alkalmazni, főleg azért, mert egy jól komponált videós hirdetés sok esetben és sok szempontból teljesíthet jobban, mint egy sima képes hirdetés. Akik megnézik a videód, többet megtudhatnak a szolgáltatásodról/termékedről, így könnyebben döntenek majd a vásárlás mellett. 

Ha a kommunikációdban használsz videókat is, akkor ezt a célt mindenképp érdemes letesztelned. Ha viszont eddig nem használtál videókat, most itt az ideje, hogy elkezd!

Érdeklődőkeresés

Sok esetben ez a kampány cél is segíthet nekünk, hogy eredményesen hirdessünk. Ezzel a típusú céllal ki tudjuk választani, hogy milyen formában vegyék fel velünk a kapcsolatot érdeklődőink. Használhatod a Facebook saját űrlapját, amit Te magad is személyre tudsz szabni, majd hirdetni, de ösztönözhetsz telefonhívásra, messenger üzenet küldésre is. Ez is egy olyan beállítás, amit tesztelned kell, hiszen minden iparágban másképp működik jól. Van, ahol ez válik be van, ahol meg az. Nehéz megtippelni, hogy a Te iparágadban, a Te érdeklődőid melyik kapcsolatfelvételi formátumot preferálják a legjobban, ezért mondja mindenki a szakmában, hogy ha jó eredményeket akarsz, tesztelj, tesztelj és még többet tesztelj!

Üzenetek

A Facebook algoritmusa olyan felhasználóknak fogja megmutatni a hirdetésed, akik azt látva nagyobb valószínűséggel fognak neked üzenetet írni. Ezt 3 különböző platformon keresztül tudják megtenni: a Facebook messengeren, Instagram messengeren illetve WhatsAppon keresztül. Itt is csak ismételni tudom magam: iparág és célközönség függő, hogy ez a beállítás megfelelő-e, és ha igen, akkor melyik formában. Egy próbát mindenképp megér, hogy valós információk alapján tudjuk eldönteni, a későbbiekben használjuk-e rendszeresen, vagy sem.

A harmadik fő cél: a konverzió

online_marketing

Ezzel el is érkeztünk az utolsó részhez. Mint ahogy a nevében is benne van, itt a konverziós célokat tudjuk kiválasztani. Mindig a hirdetés beállítója határozza meg, hogy mi számít konverziónak. Lehet konverzió egy új lájkoló, egy weboldal látogatás, egy hírlevél felírakózás, egy űrlap kitöltés, egy vásárlás… és így tovább.

De nézzük meg, mit találtunk itt.

Konverziók

Mint ahogy már említettem, sok féle konverzió létezik. Ha ezt a célt választod, a Facebook olyan felhasználóknak fogja megmutatni a hirdetésedet, akik a legnagyobb valószínűséggel fogják az általad konverziónak minősített aktivitást gyakorolni. Mint említettem, ez lehet akár vásárlás, űrlap regisztráció, hírlevél feliratkozás stb…

Ahhoz, hogy ezt a célt maximálisan ki tudjuk használni, szükség lesz a Facebook képpont elhelyezésére és megfelelő beállítására a cél oldalon, hogy az eredményeket mérni is tudjuk a későbbiekben. De itt még nincs vége. Ahhoz, hogy az algoritmus meg is találja a megfelelő célközönséget, szüksége van adatra, mégpedig olyan adatra, ami modellezi az általad elvárt konverziót. Nagyjából 50 konverzió szükséges ahhoz, hogy ezt a beállítást teljesen jól ki tudd használni.

Katalógusalapú értékesítés

Ezt a célt főleg webshopok tudják jól kihasználni, de ha neked nem webshopod van és mégis engedélyezte a Facebook a katalógust, akkor is érdemes lehet bevetni. Itt azokat a termékeket tudod hirdetni, amik elérhetőek a katalógusodban. Nagyon jól működik, ha az algoritmusra bízod, hogy melyik terméket mutassa a felhasználóknak, mert nagy valószínűséggel azt fogja, amit már megnéztek, vagy éppen keresnek.

Ha webshopod van, akkor ez egy olyan cél, amit KÖTELEZŐ használni és nem csak időszakosan. A folyamatos értékesítés érdekében ezt a hirdetést érdemes megállás nélkül futtatni.

Bolti forgalom

És el is érkeztünk az utolsó célhoz. Bolti forgalom alatt itt most nem a webshopodra gondolunk, hanem a fizikai boltodra, tehát ezt a kampánycélt akkor használd, ha rendelkezel fizikai bolttal, irodával, bemutató teremmel. Jól tud működni, ha mondjuk nyitottál egy boltot és szeretnéd, ha a környékbeliek ellátogatnának oda. De lehet olyan esetben is alkalmazni, ha szolgáltatással foglalkozol és csinálsz egy nyílt napot, vagy valami nagyobb eseményre készülsz, ami egy fizikai térben lesz.

Még mindig nem vagy biztos benne, melyik a számodra legmegfelelőbb cél?

Ne aggódj, ez teljesen normális. Mint ahogyan az elején is említettük, bár a Facebook hirdetések beállítása elsőre egyszerűnek tűnhet, de valójában igen összetett folyamat, mely sok ismeretet és tapasztalatot igényel. Hogy a befektetett összeg az elvárásoknak megfelelően térüljön meg, a beállítások meghatározásakor mérlegelni kell többek között a vállalkozás profilját, az iparág normáit, a célközönség elvárásait és preferenciáit…csak hogy néhány tényezőt említsünk.

Amennyiben nem szeretnéd a véletlenre bízni az eredményességet, de az idődet szívesebben töltenéd a vállalkozásod fejlesztéssel a marketing tanulás helyett, keress minket bizalommal! A Facebook hirdetések beállítása mellett más, kapcsolódó marketing feladatok ellátásában is szívesen segítségedre leszünk!